život je fakt psina, hlavně, když tě dabuje Cina.

Čauko všem!

Už několik týdnů nejsem vůbec schopná napsat si novej blog. Možná mě vysává to počasí, je takový mdlý. Záležitosti v osobním životě byly poslední týdny taky jako na houpačce. Stresy ve škole, zkouškový, novej semestr. AKA. zbytečný stresy, který si často vymýšlím já sama.

Trans*parent měl kampaň #JsmeTrans, ve které upozorňuje na to, jak jsou povinný sterilizace trans lidí, které v ČR bohužel stále přežívají, nehumánní. Během týhle kampaně jsem bohužel několikrát zaznamenala nenávist a transfobii, i od trans osob samotných, klasika. Na některých facebookových trans stránkách se objevovali takový ty řeči, jak nebinární osoby nepatří mezi trans lidi… UGHH. S typickým dovětkem „ale já nikomu jeho identitu nebééérů“. Nějak mě to celý v souvislosti s tím, co ještě teprve mělo přijít – s diskusemi okolo seriálu Most! – neuvěřitelně psychicky vyčerpalo.


Nechci se už nějak dlouze k seriálu Mostu vyjadřovat. Dost věcí se mě dotklo, dost věcí mě urazilo, a akceptuji a chápu, že některé členy a členky trans komunity nikoliv. Za mě stručně: Jako největší problém nevnímám ani tak seriál Most! jako transfóbní debaty na ČT apod., které po něm přišly. Totální nepřipravenost na tématiku. A zvaní herečky Eriky Stárkové do rozhovorů a pořadů jako rádoby odbornice na trans tématiku – včetně DVTV, které jindy tak bojuje za hledání pravdy, to mi přišlo jako paradox. Je to pro mě asi takové, jako kdyby Tomio Okamura měl zastupovat Jsme Fér, protože měl na facebooku status o tom, že registrované partnerství musí stačit. Nechápu tu logiku. 

Jako takhle, občas mi píšou idioti, takže jsem zvyklá, ale po Mostu jsem zaznamenala nárůst! Na Instagramu mi psalo několik týpků, že prý jestli mám penis nebo vagínu. DYCKY MOST! Takový to, co se běžně ptáš lidí, který neznáš a jen je otravuješ, jako první otázku, když jsi hovado. Když jsem tomu poslednímu napsala, že ho neznám, a že je mu do toho hovno, napsal, že je mu to vlastně jedno, co tam mám, že jenom vždycky chtěl trans holku. :D Tak super týpku, hlavně, že vim, co cheš a teďka si tě bloknu, ju?

Četla jsem miliardy komentářů typu „je to nadsázka, satira, je to výsměch xenofobům“ a současně s tím jsem viděla Světlanu Witowskou, Petra Kolečko a Eriku Stárkovou v rozhovoru ČT. Kde mám z pana Kolečka dojem, že se chová absolutně totožně jako Luďan v Mostu! Působí to na mě tak, že Světlana Witowská (ano, stále i tak chci, aby byla ona prezidentkou této země), se tam několikrát povýšenecky směje, aniž by vůbec chápala, o jaké problematice sama mluví, což by mě bývalo zklamalo, kdybych na transfobii v ČR nebyla zvyklá. Myslím, že se tam pracuje s termínem „odvaha“ ve spojitosti „zahrát si transsexuála“. Odvážný je, jít si v Český republice sednout na sexuologii do čekárny, to je odvážný! :))

Největší problém Mostu! není ani tak to, co se děje v seriálu, i když to jako problematické vnímám taky, ale spíše nevykomunikování a nepřipravenost téma řešit, nějak vhodně a slušně se k němu vyjádřit a vůbec mu rozumět. I samotné popisky seriálu velmi často míchaly trans identity v opozici vůči heterosexualitě? Černý X Bílý. Heterosexuál X Transsexuál. = NE, tak to NENÍ. Když už chcete hovořit o binárních pozicích tak v současné době Heterosexuál X Homosexuál a Trans člověk X Cis člověk. Trans lidi neřeší v tranzici sexualitu, ale genderovou/ rodovou identitu. Pro některé z nás tyto dvě různé věci mohou být nějak spjaty, pro jiné nemusí. I proto je medicínský termín „transsexuál“ zastaralý. Protože slovo odkazuje spíše na „druh“ sexuality. Mnoha lidem vadí, že se na ně vztahuje termín „CIS“, když jsou to „prostě jenom lidé“. Drazí prostě jenom lidé, my jsme taky prostě jenom lidé, ale abychom vám nějak vysvětlili, o co tu vůbec jde, abychom se vysekali z medicínského vězení, toto pojmenování je potřeba.

Ještě do pár diskusi o Mostu se zajisté dostanu, ale už to balím, moje máma má trochu pravdu, Prušinovský má trochu pravdu (ze svého úhlu pohledu), já mám hodně pravdu :-*, a závěrem pořád zůstává, že nejvíc mě zklamal Alarm.



Dávám si od aktivismu trochu pauzu, protože tohle fakt nebyly hezký tejdny, ale teď přijdou lepší! Plus mě teď čeká nějaký pravidelnější focení, což mě fakt ba. Chci další tattoo, ale nevím zatím kam, chci jaro, i za cenu alergie, už ho fakt chci! Chtěla bych začít běhat zase, respektive, měla bych! Protože ty kila z Vánoc furt nejsou dole...

Jo k tý kérce, chtěla bych si nechat vytetovat lvici, ale musim to fakt promyslet... :D Chci se míň stresovat a míň chodit na internety a vypínat nenávist, protože nenávist, transfobie a body shaming nejsou sexy a já chci okolo sebe sexy věci. :) 

Mějte se krásně!

MňAU! ♥

Komentáře