úvod.

ahoj.

Jsem Em(a), je mi 25 (ještě chvilku), a cca rok a půl řeším tzv. "tranzici v ČR". Nevnímám svůj gender jako binární a někdy mám dokonce pocit, že ho nevnímám vůbec.

Nejvíce se ale identifikuji jako trans-femme-nonbinary a "hormonální terapie" u mě probíhá asi rok, ale pořád se jí snažím nějak konzultovat/promýšlet, protože mi vyhovuje jen v nějakých aspektech, což je konec konců také téma, která bych tu někdy ráda zmínila/diskutovala.

Snažím se být tak trochu aktivistka a jsem členka Trans*parentu. Jelikož jsem poslední dobou více a více nasraná na to, jak média u nás, a nejen u nás, prezentují trans* a queer témata, rozhodla jsem se založit si blog, na kterém to budu trochu komentovat.

Vadí mi hodně věcí, protože žiju v zemi, kde jsou stále povinné sterilizace pro úřední změnu pohlaví, "neexistuje nebinarita", moje tělo a moje sexualita má být kontrolována osobami v bílých pláštích a média vyprávějí a vytvářejí nepravdivé informace, kterým mnoho dalších trans* a queer osob v ČR věří. Gender prostě a jednoduše neexistuje. Je stále spojován a míchán se sexualitou či pohlavím a síla medicíny a její "odbornost" mají neskonalou moc a vliv na životy lidí, kteří lékařům a lékařkám jejich nesmyslné a neprokazatelné pravdy jednak věří a podřizují se jim, ale také mnohdy dále šíří jako jediné správné "pravdy".

Málo kdo už si uvědomuje, že lékaři a lékařky mnohdy "svou odbornost" vystudovali před mnoha lety a genderová problematika je úplně minula. Domnívám se, že problematika trans* lidí by vůbec neměla spadat specificky do lékařského sexuologického diskursu, ale do nějakého nového "genderového" poradenského prostoru, který by měl v budoucnu vzniknout.

Je podceňován vliv, který mají média a "bílé pláště" na to, jak skutečně vnímáme samy*i sebe. Bylo by potřebné, aby se o naší problematiku zajímali lidé, kteří chtějí dělat v médiích konstruktivní inkluzivní a přínosnou práci a nikoli bulvár či "sběr lékařských frází a norem".

Není trans* jako trans*, trans* a gender non-conforming lidé se od sebe liší i ve vnímání své identity a tělesnosti. Média by měla být nestranná, musí prezentovat přeci různé příběhy a ne jen vybírat ty, které jsou v souladu s co největší poslušností vůči lékařům a lékařkám.

Moc bych si přála, aby byl gender vnímán společností více jako spektrum, což je otázka budoucnosti, ale ráda bych pracovala alespoň na tom, aby z médií mizely termíny:
"uvězněn ve svém tělě, předělat se, přeoperovat se, transsexualita, narodila se ve špatném těle";
kdo sakra jste, abyste o tělech jiných osob, říkalyi* zda jsou špatná nebo dobrá; nechte to vždy posoudit každého jedince. Myslím, že na tom není nic nesrozumitelného. 

Občas si sem něco napíšu, i když se trochu bojím, že nebude moc času a prostoru. Uvidíme.

mňAU!

Komentáře